Käsittelemme maksuihin liittyvät asiat sähköpostitse, joten mikäli kysymyksiä herää maksuihin liittyen, lähetä meille sähköpostia, jotta se tavoittaa laskutusosastomme.
Autamme maksuasioissa mielellämme ja palaamme sähköpostitse mahdollisimman pian.
Alla vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin maksuihin liittyen:
Viitenumero - mikä se on ja miksi sitä pitää käyttää
Viitenumero vaihtuu laskuilla kuukausittain. Maksathan siis vuokran aina laskun maksutiedoilla. Näin viitenumero kohdistaa maksusi oikealle laskulle.
Eräpäivä– koska se on ja voiko sitä muuttaa?
Eräpäivä Qasan laskuilla on aina kuukauden toisena (2.) päivänä ja tästä on maininta myös vuokrasopimuksellasi. Poikkeus tähän on ensimmäisen kuukauden vuokra, joka erääntyy kymmenen (10) päivää sisäänmuuton jälkeen.
Maksu on myöhässä, mitä teen?
Jos huomaat että maksusi on myöhässä, maksa se välittömästi laskusta löytyvillä maksutiedoilla. Lähetämme sinulle maksamattomasta vuokrasta maksumuistutuksen laskun ollessa erääntyneenä useampia päiviä. Jos sinulle heräisi kysymyksiä laskun sisältöön tai maksutietoihin liittyen, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse.
Miksi vuokra näkyy maksamattomana, vaikka olen maksanut vuokran?
Tämä voi johtua useammasta syystä:
- Maksu ei ole vielä ehtinyt rekisteröitymään tilille. Tässä voi mennä 1-3 pankkipäivää.
- Maksu on tehty käyttäen väärää viitenumeroa, jolloin maksu ei kohdistu oikealle laskulle.
Kuinka kauan maksun rekisteröitymisessä menee?
Maksun rekisteröitymisessä menee yleensä 1-3 pankkipäivää. Huomioithan, että rahaliikenne tapahtuu arkisin, eli mikäli maksu on tehty viikonlopun aikana, rekisteröityy maksu lähtökohtaisesti seuraavana arkipäivänä. Lasku näkyy maksettuna, kun maksu on rekisteröitynyt tilillemme.
Miksi lasku on siirretty perintään?
Lasku siirtyy perintäyhtiön käsiteltäväksi, kun maksusi on myöhässä. Ennen laskun siirtoa perintään olemme lähettäneet sinulle myös maksumuistutuksen. Perinnässä laskusi kerryttää korkoa ja perintäkuluja.
Mistä löydän laskun?
Lasku lähetetään sinulle yhteistyökumppanimme Billectan toimesta sähköpostiin aina kuun puolenvälin tienoilla. Löydät laskun myös Sopimukset -välilehdeltä.
Palkkapäiväni on kuun 15. päivänä, voinko maksaa vuokran silloin?
Eräpäivää emme voi laskuille muuttaa, sillä kaikilla Qasan vuokrasopimuksilla laskujen eräpäivä on kuukauden toinen (2.) päivä. Halutessasi voit kuitenkin maksaa vuokran hieman myöhässä, kuukauden 15. päivänä. Otathan silloin huomioon mahdollisen maksumuistutuksen joka lähetetään sähköpostitse laskun ollessa myöhässä useamman päivän.
Onko mahdollista saada e-lasku?
Ikävä kyllä toistaiseksi Qasalla ei ole e-laskua käytössä, mutta kehitämme palveluamme jatkuvasti ja toivottavasti pian myös e-lasku olisi mahdollinen.