Vuokralainen on vastuussa vuokranmaksusta ja sen hoitamisesta ajallaan. Sopimuksen ja käyttöehtojemme mukaisesti vuokralaisen tulee ilmoittaa meille viipymättä, mikäli maksusuoritus on myöhässä, joten otathan tukeemme yhteyttä ja kerrot meille tilanteesta. Näin pystymme mahdollisesti välttämään maksun eskaloitumisen perintään.
Lähetämme laskun aina edellisen kuun 12. päivä ja sen eräpäivä on aina kuun 2. päivä (ensimmäisestä laskusta poiketen). Eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään yhteistyökumppanimme Billectan kautta. Voit seurata maksujen tilannetta myös Sopimukset-välilehdeltä ja summan vieressä olevasta lasku-kuvakkeesta napauttamalla pääset tarkastelemaan laskua.
Mikäli emme saa vuokralaiselta sopimuksen mukaisesti yhteydenottoa, ja selvitystä maksujen tilanteeseen, meillä on oikeus viipymättä siirtää maksu perintään. Maksun siirtyessä perintään, laskuun lisätään perintäkorko, sekä perintätoimiston kulut.
Maksamattomat maksusuoritukset voivat myös johtaa häätöön ja käräjäoikeuden myöntämä häätöpäätös vaikeuttaa tulevaisuudessa asunnon saamista.
Ota myöhästyneet maksut vakavasti ja pidä yhteys meihin aktiivisena. Näin voimme välttää tilanteen eskaloitumisen.