Varmistaaksemme, että maksuliikenne on palvelussamme säännösten ja lakien mukaista, meidän tehtävämme on vahvistaa henkilöllisyytesi ja pankkitilisi. Tämä prosessi tunnetaan nimellä KYC = "Know Your Customer" eli "Tunne asiakkaasi".
Emme siis voi lisätä pankkitiliäsi pelkän tilinumeron perusteella, vain meidän tulee varmistua siitä, että olet pankkitilin omistaja. Käytämme pankkitilin vahvaan tiedon hakemiseen Tink -palvelua. Tink on Visan omistama maksu- ja tilitietopalveluiden tarjoaja.
Miksi Tink sanoo lukevansa pankkitilini tietoja?
Joidenkin pankkien kohdalla yhteistyökumppanimme Tink näyttää kyseisen tekstin pankkitiliä lisätessä. Tämä tarkoittaa, että pankkisi käyttää yleistä PSD2 API-integraatiota, jotta Tink voi noutaa tilitiedot. Jos Tink olisi pankki ja se haluaisi integroida toisen pankin tili- ja tapahtumatietoihin, se voisi saada nämä tiedot jatkuvasti 180 päivän ajan. Tämä on EU-asetus, joka mahdollistaa avoimen pankkitoiminnan, jossa rahoituslaitokset ovat velvollisia jakamaan tietoja. Se ei tarkoita, että Tink näin tekee.
Profiilisi lisätään Tinkin pankkitietojen haun myötä seuraavat tiedot: pankin nimi, IBAN-tilinumero, BIC-koodi sekä tilin omistajan tiedot. Nämä ovat ainoat tiedot, jotka näkyvät Qasa Oy:lle. Pankkitietojasi ei käytetä muuhun kuin vuokrasuoritusten maksuun.